niedziela, 8 października 2017

W kratkę - trendy wzór sezonu...

Ponadczasowa szkocka krata oraz jej różnego rodzaju wariacje /Burberry/, różnokolorowe wersje kraty /Chloe, Gucci/,
szykowne czarno-białe wydanie kraty /Stella McCartney, Calvin Klein/.
Elegancki wzór obecny na płaszczach i kurtkach, teraz również na sukienkach, spódnicach i spodniach.
Szlachetnie wygląda w odcieniach brązu i szarości.

W tym sezonie to prawdziwe "szaleństwo w kratkę".

Marynarka

Wyraźne zmiany w fasonach, dłuższa, obszerniejsza, lekko przeskalowana.
Ramiona to powrót do trendów lat 80-tych, jeszcze nie tak dawno "passe", teraz mają swoje 5 minut /już od wiosny/.
Z szerokimi, luźnymi, bardzo długimi spodniami ale również ze spódnicą.
Moja marynatka /100% wełna/ lekko wpasowała się w ten przeskalowany trend.
Taka długość marynarki, w moim przypadku, najlepiej sprawdza się ze spodniami.
Spodnie szersze ale nie za szerokie, nie za długie, stosownie do sylwetki.

Zawsze rozpięta , dwie podłużne linie lekko wysmuklają sylwetkę - mam rację czy może się mylę?

Kaszmirowy szal

Jeden z moich ulubionych dodatków zwłaszcza w okresie jesieni i zimy. 
Bardzo użyteczny, bo chroni przed zimnem a jednocześnie ozdabia.
Celowo wprowadziłam tak mocny kolor /Mandarin Red /.
W taki dzień jak dzisiaj /zdjęcia z soboty/ dodaje energii i rozwesela dość spokojną całość.
/spodnie i T-shirt w kolorze ciemnego granatu/

Frędzle 

Do tej pory jako ozdoba szala, kurtki, poncza, torebki, teraz zdobią sukienki, spódnice, T-shirty, swetry a nawet spodnie.
Nie jestem miłośniczką frędzli więc pozostaję przy ich obecności na szalach.

Torebka

Od małych, prawie biżuteryjnych po wielkie torby borby, wszystkie modele przechodzą jesienną metamorfozę.
Drugi mocny akcent mojego zestawu to torebka, duża torba bora w mocnym, pomarańczowym kolorze.

Na zdjęciach widzicie dwa odcienie tej samej marynarki, ten poniżej jest właściwy. Zwariowany dzień, raz słońce, raz deszcz a zdjęcia robione między chmurką a zachodzącym słonkiem i tak wyszło. Ponieważ nie lubię brązów ten kolor kratki  bardziej mi odpowiada niż ten "cieplejszy" odcień z przewagą brązu. W realu to połączenie odrobiny brązu z granatem, beżem, lekkim pomarańczem i niebieskim.
Muszę przyznać, że mi się podoba.

Dokładnie dopasowuję kolor biżuterii do okuć przy torebkach. Zwracacie na to uwagę czy może jest to dla Was mało istotny detal?
Choć złoto łączy się ze srebrem to w tym przypadku /biżuteria - okucia przy torebkach/ dla mnie połączenie niedopuszczalne.


Pozdrawiam! Do następnego!

marynarka-Made in Luxemburg,spodnie-C&A,szal-Mahogany,torebka-Wittchen,zegarek-Gino Rossi, pierścionek-Orsay,buty-Embis

71 komentarzy:

  1. Basiu,dla mnie BOMBA !!!! Marynarka doskonala w kazdym centymetrze ....piekne kolory,piekny kroj.Dodatki w energetycznym kolorze .....spektakularny efekt :) W takich stylizacjach kobiety musza wygladac swietnie jesienia w kontrze do jesiennych dni :) Basiu jak zwykle cudnie:)Pozdrawiam Renata

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Musiałam lekko "przesiać" w trendach i dostosować do swojej sylwetki, Ty Reniu możesz o wiele więcej.
      Dzięki mocnym /w kolorze/ dodatkom myślę, że jestem "widzialna" ha!ha! A za oknami dzisiaj wstrętnie.
      Pozdrawiam cieplutko, buziaki...

      Usuń
  2. Bardzo podoba mi sie gama kolorystyczna marynarki: szarosci, brazy, beze i pomarancze (nawet dopatrzylam sie niebieskosci). Wszystko jest swietne gatunkowo. Klasa.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, kolorystyka jest bardzo ciekawa, są niebieskości, napisałam o tym, delikatnie ale są.
      Gatunek ma znaczenie, nie ma to jednak jak 100% wełny. Pozdrawiam serdecznie...

      Usuń
  3. Pięknie to wszystko zestawiłaś. Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi Jolu, że Ci się podoba 😊 serdecznie pozdrawiam...

      Usuń
  4. Masz rację Basiu rozpięta marynarka daje optyczne wyszczuplenie dzięki dwóm pionowym liniom przecinającym górną część sylwetki. Z drugiej strony , jeśli marynarka jest dwurzędowa, to podobno powinno się ja nosić raczej zapiętą. Jeśli chodzi o dopasowanie okuć torebki do biżuterii, to również dla mnie nie jest dopuszczalne, aby były inne, ale teraz moda na to zezwala, podobnie, jak inne fanaberie. Elegancja jednak nie pozwala na pewne odstępstwa i wtedy pozostaje wybór czy chcemy być modne, czy eleganckie :)))))). Zestaw bardzo przyjemny dla oka. Pozdrawiam Cię serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właściwie marynarka nie jest dwurzędowa, jest zapinana na jeden guzik i tylko guziki sugerują, że to dwurzędówka, tak jest i ja tego nie zmieniałam. Pierwszy raz się z tym spotkałam. Generalnie to ja dwurzędówek unikam, dlaczego to Ty zapewne wiesz. Co do dopasowania okuć i biżuterii to u mnie się to nie zmieni, denerwuje mnie jak coś jest nie tak jak lubię więc wybieram wersję dla mnie odpowiednią. Nie chcę być niemodną ale nic na silę. Zestaw przyjemny dla oka chyba przez dość pozytywną kolorystykę. Dziękuję za opinię i pozdrawiam serdecznie, miłego tygodnia 😊...

      Usuń
  5. Basiu pięknie, marynarka i torebka "robią" jesień, a makijaż i szal dodają energii. Szal jest po prostu cudny, może już pora, abym i ja sobie sprawiła trochę luksusu? pozdrawiam serdecznie i uśmiecham się na cały nadchodzący tydzień :):):) Teresa

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, marynarka i torebka w jesiennych kolorach, szal w ożywiającym kolorze, makijaż też nie bez znaczenia, powiem nawet bardzo ważny. Szal to taka odrobinka luksusu. Jak tylko masz możliwość Tereniu to pora na taki luksus. Też uśmiecham się na cały tydzień, dużo słonka Ci życzę 😎😎😎 serdecznie pozdrawiam...

      Usuń
  6. Faktycznie, kraciastych ubrań jest wszędzie pod dostatkiem a ja jestem ich wielką fanką :-) Cudownie wyglądasz w tej stylizacji, pomarańcz oraz torebka w kamelowym odcieniu ocieplają bardzo cały wizerunek. W kolorze jest moc :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, krata w tym sezonie w nadmiarze, też lubię więc mam. Pełna zgoda - kolor ma moc 😊😊😊 pozdrawiam serdecznie...

      Usuń
  7. Wszystko Basiu ma u Ciebie zawsze smak i klasę a przy tym zawsze "na czasie"!
    Pomarańcz dodaje kolorytu i podkreśla ten look. wszystko miłe dla oka!
    Pozdrawiam cieplutko ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trochę"na czasie"trzeba być, lubię śledzić trendy bo zawsze coś można wybierać dla siebie. Kolory kocham i jak mam ochotę to zakładam a jak nie mam ochoty to jest więcej spokoju. Taka zamienna jestem 😃😃😃 pozdrawiam Elu miłego tygodnia...

      Usuń
  8. Bardzo mi się spodobało Twoje szaleństwo w kratkę. Jak zwykle u Ciebie świetnie to wykombinowałaś. Nie ma nudy, jest elegancja, jest klasa i jest kolor, który ożywił całość. Dla mnie bomba. Pozdrawiam serdecznie Danka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To takie małe szaleństwo Danusiu, takie po mojemu. Kolor dodał energii bo smutno ostatnio ale nie ma co narzekać. Miło mi że Ci się podoba 😊😊😊pozdrawiam...buziaki...

      Usuń
  9. Zgadzam się z poprzedniczką,wszystko u Ciebie zawsze pięknie wygląda:)))Pozdrawiam serdecznie:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Reniu, miło mi, nie wszystko i nie zawsze, bywa różnie jak to w życiu 😜 pozdrawiam Cię serdecznie, udanego tygodnia...

      Usuń
  10. Basiu wpasowałaś się w trent jesieni czyli kratka z kolorem. W kratce masz kilka kolorów, więc można je zmienić, aby był tym przewodnim. Ciepły, kolorowy jesienny zestaw, ożywiony akcentem. Tak trzymaj Basiu - dużo słońca z pozdrowieniami :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, kolory w dodatkach mogą zmieniać, nawet miał być jeszcze niebieski ale może innym razem pokażę. Dziękuję Halinko, serdecznie pozdrawiam...

      Usuń
  11. Basiu, dziękuję, że zawsze od ciebie dowiem się, co w modzie piszczy:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Pięknie Basiu wyglądasz w tych kolorach i kracie :) Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi Dorotko, że Ci się podoba, cudownego dnia życzę...buziaki...

      Usuń
  13. Miałam kiedyś kostium w kratkę. Z długim prostym żakietem. Ach... sentymentalnie się zrobiło. Miło, że moda wraca. Wprawdzie zmienia się trochę fason ale trendy pozostają. Tak jak kratka. Nie mam nic w kratkę, chyba się skuszę, bo podoba mi się Twój żakiet i jak świetnie dobrałaś do niego dodatki. Pięknie i elegancko Basiu witasz jesień.
    Miłego tygodnia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Krysiu, u mnie dość często jest tak sentymentalnie, jak patrzę na niektóre trendy to od razu mi się przypomina, powoduje to uśmiech na mojej twarzy. Moda musi wracać, bo więcej nie da się wymyślić, to się nazywa teraz inspiracja latami...oczywiście że ze zmianami i lekka modernizacją. Nie pamiętam, żebym dawniej miała coś w kratę, chyba jakoś ten trend mnie ominął /choć nie - w latach 70-tych, może na początku 80-tych była solejka w kratę i jeszcze jakaś spódnica ołówkowa ale żakiet nie, i jeszcze płaszcz kraciasty, tak więc przypomniałam sobie, jednak krata była/. Skuś się, to bardzo wdzięczny wzór. Jesień powitana ale chcę tej pieknej, złotej, niestety od wczoraj znów wstrętnie ale...ma się zmienić więc czekam cierpliwie...pozdrawiam, dużo słonka Ci życzę, miłego tygodnia...buziaki...

      Usuń
  14. Czerwony szalik świetnie wszystko podkreśla! Prezentujesz się bardzo dobrze!

    OdpowiedzUsuń
  15. Basiu, bardzo poprawny angielski look. Marynarka dla Ciebie świetna, bo nie ma tradycyjnie wszywanych rękawów, no i długość bardzo dobra, od razu cała sylwetka jest smuklejsza. Ja też uważam, że należy starannie dobierać biżuterię do okuć torebki. Może młoda dziewczyna, te fanaberie modowe by obroniła my natomiast w tym szelństwie modowym musimy dbać o klasę. Nie wiem czy wypada mi się przyznać do tego, ale też jestem posiadaczką tej torebki z szaleństwa zakupowego (wiemy gdzie), ale używam jej do zestawów total look granatowego lub szarego. Pozdrawiam serdecznie w poniedziałkowy deszczowy poranek, ale to chyba w całej Polsce tak drugi miesiąc już pada. Anna50+

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O to mi właśnie chodzi Anno 50+, żeby było poprawnie, bo do szaleństw modowych to ja się nie nadaję, to nie byłabym "ja" tylko jakiś przebieraniec. Taka już jestem. Nie przeszkadza mi jednak oglądanie i podziwianie takich szaleństw na innych. Właśnie za rękawy uwielbiam tę marynatkę, za ich inność, niby trochę przeskalowane ale z umiarem, długość do takich rękawów odpowiednia choć tylko rozpięta, zapięta mocno mnie skraca i przytłacza. Pod spodem jest granatowy total, nawet z wpuszczoną bluzką i paskiem w talii /kiedyś tak uwielbiałam ale to było parę lat temu i parę kg również ha!ha!/. Co do okuć i biżuterii - zgadzam się, my już musimy dbać o klasę, myślę, że może nawet nie byłoby źle ale ja się z tym źle czuję, nie pasuje mi więc robię tak, jak lubię. Co do szaleństwa torebkowego to wiemy jak i co, pierwszy i ostatni raz /w moim przypadku/, to nie dla mnie takie "igrzyska". Oczywiście, że wypada się przyznać, nic w tym złego. Też używam do granatowego total look'u, z szarościami również. Mimo takiego ostrego koloru pasuje mi do wielu zestawów, ostatnio noszę trochę mniejsze torebki ale do tej dużej też wracam. Również pozdrawiam, za oknami mało ciekawie, mimo to cudownego tygodnia Ci życzę...

      Usuń
    2. Basiu wiesz, że ponowne igrzyska są 14.10.2017. Dzięki , że mnie zdyscyplinowałaś stwierdzeniem "pierwszy i ostani raz". Do miłego......Anna50+

      Usuń
    3. Słyszałam, u mnie pewnie znów będzie horror, może zależy od kultury ludzi😜☹...do miłego...

      Usuń
  16. ciekawostka- lubię kratę, ale aktualnie nic kraciastego nie mam ;)

    te oranże pięknie robię tej stylizacji

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fajna ta Twoja ciekawostka, czasami tak bywa, że lubimy ale jakoś tak się składa, że nie mamy.
      Ten kolor świetnie ożywił całość i tę nieciekawą jesień. Pozdrawiam Anno, miłego dnia...

      Usuń
  17. Basiu, bardzo ciekawa ta Twoja marynarka, włąśnie przez niezwykły zestaw kolorów kraty :) Cudownie energetyczny szal, w ulubionym moim i biezwykle twarzowym odcieniu pomarańczowej czerwieni :) Tak, zamieszanie w kolorystyce metalowych dodatków, nie zadziałałoby tu fajnie i rzadko dobrze wychodzi :) Wyglądasz jak zawsze pieknie :) Buziaki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, zestaw kolorów jest świetny, to nie do końca brązy i nie do końca szarości, coś pomiędzy. Kolor szala zdecydowanie twarzowy - pełna zgoda Olu. Czasami zamieszanie w kolorystyce metalowych dodatków wychodzi całkiem dobrze /u mnie raczej rzadko dlatego tak tego pilnuję/ bo przecież zgaszone srebro i złoto podchodzące pod białe zgra się znakomicie a jeżeli nawet się nie zgra to niektóre osoby lubią właśnie takie zamieszanie. To już jest sprawa indywidualna co komu pasuje. Dziękuję kochana za komplement, buziaki posyłam...

      Usuń
  18. To teraz widzę ten czerwony szal o którym wspomniała.s u mnie :-)) Fajnie współgra z kolorem szminki. Co do karty to świetna jej wersja.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Taki zbieg okoliczności z tym czerwonym szalem ha!ha! Specjalnie dopasowałam kolor pomadki,żeby zagrało.
      Kratki są super. Pozdrawiam serdecznie Grażynko...

      Usuń
  19. Masz rację Basiu co do tego wyszczuplania! Tak to działa!:D Tak czuję, bo stylistką nie jestem;)
    Ja frędzle lubie pod każdą postacią - na szalach też:D
    A Twoja krata bardzo mi się podoba! Jest taka jesienna, klimatyczna... Z szalem ekstra wygląda:))
    Oby ta pogoda nam się jeszcze wyklarowała i trochę pogrzało słoneczko...
    Buziaki Basiu!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak wspominałam o frędzlach to od razu pomyślałam o Tobie, lubisz i to od dawna.
      Nie trzeba być stylistką, żeby "czuć" co i jak.
      Kratka też mi się podoba, ładne kolory, niby coś z brązem ale nie do końca /wiesz, że brązów to ja nie lubię/. Szal dobrze mi robi koło twarzy /jak i światło zachodzącego słońca, może to złota godzina zadziałała na buzię jak lifting ha!ha!/. Mam nadzieję, że jeszcze będzie ładnie, słonko bardzo mi potrzebne. Buziaki...

      Usuń
  20. Fantástica, el toque del bolso naranja es ideal. Bss

    www.almamodaaldia.com

    OdpowiedzUsuń
  21. Ja też za brązami nie bardzo, raczej w małych ilościach, tak więc ta chłodniejsza wersja bardziej mi odpowiada. Fajna ta marynarka, mogłabym taką mieć.
    Również zwracam uwagę na to jakie okucia ma torebka, bo nie lubię jak za dużo namieszane. U Ciebie wszystko ok:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W brązach nie wyglądam dobrze więc unikam. Dziękuję za opinię i serdecznie pozdrawiam 😊😊😊

      Usuń
  22. Supermarynara, a ten kolor szala bardzo ją ociepla. Fajnie by wyglądała do jasnego dżinsu ;) :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, kolor szala dobrze się tu wpasował a z jasnym dżinsem też będzie super 😊pozdrawiam, miłego dnia...

      Usuń
  23. Ach te kolory - CUDOWNE !!!! Pomarańcz torby i ten rdzawy koral szala przepięknie wyglądają razem na tle kraty. Jestem zauroczona tymi kolorami i elegancją. Po prostu cudownie. :))))) Kisses - Margot :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trzeba Małgosiu rozweselić się trochę /jak już ta jesień taka smutna/.
      Jest energia, jest moc...miło mi, że Ci się podoba...buziaki...

      Usuń
  24. Pomarańcz cudownie rozświetla cały strój-bardzo mi sie podoba. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  25. Basiu, cudownie!!! marynarka genialna!!! Ach! :) Buziaki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Madziu za opinię 😊 pozdrawiam...buziaki...

      Usuń
    2. Basieńko ja na sobie nie lubię kratki ale, jak widzę na Tobie i Magdalenie , to mam ochote jeszcze raz wypróbować,Cudownie, super. Pozdrawiam całuski Danusia

      Usuń
    3. Myślę, że warto wypróbować, może akurat stwierdzisz, że kratka psuje do Ciebie i dobrze się czujesz w ubraniach w ten bardzo wdzięczny print, jeśli nie to nic na siłę, jest tyle innych możliwości, że nie warto się męczyć. Od dłuższego czasu lubię ubrania w kratę, pierwsze eksperymenty z kratką pokazywałam na samym początku blogowania /pod koniec 2010 roku/, napisałam wtedy - nie bójmy się kratki, nie przewidziałam, że zyska aż tak wielką popularność. Pozdrawiam Danusiu, miłego dnia, za oknami deszczowo ale zbieramy się i w drogę i czekamy oczywiście na zapowiadany powrót "pranie lata" /już ponoć w weekend/...buziaki...

      Usuń
  26. Krata jest obecnie bardzo na czasie, więc marynarka świetnie wpisuje sie w obecne trendy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O to mi chodziło, żeby trochę się wpasować w trendy 😊 pozdrawiam serdecznie Haniu...

      Usuń
  27. Marynarka bardzo, bardzo mi się podoba :) Basiu stworzyłaś piękny, stylowy zestaw :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, miło mi, że spodobał Ci się ten zestaw.
      Pozdrawiam serdecznie, miłego dnia...

      Usuń
  28. Odpowiedzi
    1. Tak, też tak myślę, że jest to bardzo ładny odcień czerwieni...pozdrawiam...

      Usuń
  29. W pięknych kolorach pokazałaś się w tym poście. Podobają mi się te łączenia kolorów, a marynarka zachwycająca, ładnie w niej wyglądasz.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie też spodobały się te jesienne kolory. Marynarka o ciekawym kroju i z materiału dobrej jakości.
      Cieszę się, że mam ją w swojej garderobie. Pozdrawiam Aniu, miłego dnia...

      Usuń
  30. Całość elegancko się prezentuje, z klasą :)

    OdpowiedzUsuń
  31. Swietna marynarka. Wzór kraty uwielbiam od zawsze. Twoja jest bardzo elegancka i klasyczna. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Magdaleno za Twoją opinię.
      Serdecznie pozdrawiam...

      Usuń
  32. Ta torebka to bardzo eleganckie uzupełnienie. Bardzo mi się podoba ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi, że Ci się podoba. Zgadzam się, torebka to eleganckie uzupełnienie całości...😅serdecznie pozdrawiam...

      Usuń
  33. Idealna stylizacja na ciepłe jesienne dni.

    OdpowiedzUsuń