sobota, 9 września 2017

Egzotyczny Świat Roślin ...

Piękna Nasza Polska Cała

Palmiarnia w Wałbrzychu

Jeden z najstarszych obiektów tego typu w Polsce.

 Budowa datowana na  lata 1908-1911 / inne źródła podają 1911-1914/.
Powstała z inicjatywy księcia Jana Henryka XV ostatniego przedstawiciela rodu Hochbergów na Zamku Książ.
Książe wybudował ją dla swojej małżonki Daisy /Daisy była wielką miłośniczką kwiatów i oryginalnych roślin/.

Palmiarnia znajduje się w odległości 2 km od Zamku Książ /o Zamku już pisałam tu klik/.
Na jej zwiedzanie przeznaczyliśmy kolejny dzień /więcej informacji dla zainteresowanych  tu klik/.
/post z cyklu - Piękna nasza Polska cała/

 Dwie Basie 

prowadzą resztę grupy w egzotyczny świat roślin /łącznie 7 osób/

Gościnnie na blogu moja koleżanka Basia. 

Jak przystoi na szafiarkę trochę o naszych stylówkach. Wiem - wszystko widać ale i tak coś tam o nich wspomnę.
Paski, paseczki królują 😊,  cienkie i nieco grubsze,   black&white i odrobina red. Wygodne buty, bo chodzenia było sporo.
Koniecznie butelka wody, ja z dużą torbą, Basia z małą a i tak wszystko w niej zmieściła.

Zaczynamy naszą "egzotyczną przygodę"

Serce Palmiarni

wspaniały, 15 metrowy budynek, zbudowany z metalu i szkła

 
W egzotycznych wnętrzach palmiarni rośnie  ponad 250 gatunków roślin z całego świata.
Palmy daktylowe, sagowce, paprotki, pnącza, bluszcze, cissusy, figowce, filodendrony, akacje, cyprysy.


Niezwykłe okazy drzewek Bonsai.

Byliny z Afryki, bambusy, fikusy i krzewy z Azji, eukaliptusy, świerki i sosny z Australii, kaktusy i agawy z Ameryki Środkowej, rośliny cytrusowe z basenu Morza Śródziemnego. Flora z różnych stref klimatycznych i różnych kontynentów.






Osobisty urok naszego kolegi i pani częstuje nas mandarynkami. Nie polecam - straszne kwachy!

Zaaranżowane zostały mostki, groty i ławki.


Białe - moje ulubione.
Żółwie wygrzewają się w ciepełku.
Zobaczcie jakie mają sympatyczne mordki.
Ryby w akwarium mnie nie zachwyciły, mój zięć ma o wiele ładniejsze.
Niektóre ściany zostały wykonane z tofu wulkanicznego /z wulkanu Etna/.

Parka pawi.
Albinos pokazał swoje piękno w całej okazałości.

Dla miłośników kwiatów to prawdziwy raj dla oczu.

Na blogu będę wieczorem! Zapowiada się dość ciepły weekend więc znikam! Buziaki!

Pozdrawiam! Do następnego!


69 komentarzy:

  1. Pięknie tam Basiu. Można nacieszyć oczy.
    W Książu kiedyś byłam, ale w Palmiarni nigdy.
    Pozdrawiam Cię Basiu i Twoją koleżankę naszą imienniczkę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak Basiu, można nacieszyć. Na Palmiarnię trzeba poświęcić kolejny dzień, bo jest co oglądać.
      My tak właśnie zrobiliśmy. Lubię takie miejsca /mam u siebie pod "samym nosem" Egzotarium, byłam bardzo dawno temu, chyba jeszcze w szkole/, może się kiedyś wybiorę.
      Dziękuję za pozdrowienia, również w imieniu mojej koleżanki /Baśki fajne są ha!ha!/ Buziaki Basieńko...

      Usuń
  2. Basiu, piękne zdjęcia. Oczy nacieszone, miny uśmiechnięte, pozdrawiam obie Basie:)Teresa

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi Tereniu, że podobają Ci się moje zdjęcia, sama robiłam, taki zdolny ze mnie "fotograf".
      Fajnie, że oczy nacieszone i jest uśmiech. Pozdrawiam serdecznie, pięknego weekendu Ci życzę.
      Za pozdrowienia dziękuję w swoim imieniu i drugiej Basi, na pewno przekażę. Buziaki Tereniu...

      Usuń
  3. Jak tam pięknie Basiu!Zazdroszczę widoków, też uwielbiam storczyki. Obie Basie również pięknie wyglądają, serdecznie pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Storczyki mam w domu, moje ulubione to białe bo mam świra na punkcie białych kwiatków.
      Bardzo przyjemne miejsce, w otoczeniu takiej zieleni trudno nie czuć się wspaniale / i w takim towarzystwie/.
      Dziękuję za komplement w swoim imieniu i drugiej Basi. Pozdrawiam, buziaki Dorotko...

      Usuń
  4. Piękne miejsce Basiu. W życiu nie widziałam pawia-albinosa!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Musze przyznać, że takiego widziałam pierwszy raz, dla piękny, może dlatego, że ja kocham biel. Pozdrawiam Iwonko, miłego dnia...

      Usuń
  5. Basie, wyglądałyście obie wspaniale!!! Na luzie, świetne nowoczesne kobiety!
    Piękna jest ta palmiarnia... Nie była, więc z przyjemnością przeszłam sie po niej z Wami:D
    Mandarynki tez wolę słodkie:)))
    Pozdrawiam Basie oraz Mandaryna:D
    Buziaki!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki Tara, masz rację, nowoczesne z nas babki ha!ha! Komplement przyjęty, drugiej Basi przekażę.
      Palmiarnia jest piękna, tyle cudownych roślin. Mandarynki kwachy ale i tak jedliśmy /zdobyczne ha!ha!/.
      Mandaryn zabajerował panią i nas poczęstowała a jaki był dumny, że mu się udało. Zadziałał urok osobisty.
      Pozdrowienia przekażę Basi i Mandarynowi...buziaki...

      Usuń
  6. Palmiarnia to wspaniałe miejsce do zwiedzania. Można przenieść się w egzotyczne kraje i podziwiać świat botaniki. A do tego bez względu na pogodę , taka wycieczka jest zawsze udana, bo na głowę nie pada. Wasze stylóweczki turystyczne bardzo mi się podobają. Jest stylowo, elegancko i wygodnie. Pozdrowienia dla obu Baś od Danki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak Danusiu, piękne miejsce, podczas naszej wycieczki też spadł deszcz ale w palmiarni to nam nie przeszkadzało a potem już było pięknie 😊😊😊. Nasze stylowki wygodne i cieszy mnie, że ci się podobają Danusiu. Pozdrawiam i cudownej niedzieli Ci życzę 😍💕💕💕

      Usuń
  7. Przepraszam, niechcący z konta syna napisałam, a miało być anonimowo.

    OdpowiedzUsuń
  8. Basiu super z Was Dziewczyny i niech paski zawsze będą z nami ☺ Palmiarnia wyglada wspaniale, niezwykle zachęcająco, czuje się atmosferę i zapachy wręcz fizycznie ☺ Buziaki 😙😙😙

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz rację Olu, niech paski będą zawsze 😊😉 . Palmiarnię polecam, piękne miejsce a za super Dziewczyny dzięki w swoim imieniu i mojej koleżanki 😍😍😍buziaki...

      Usuń
  9. Faktycznie ogród jest cudowny, największe wrażenie robią te bonsai. Biały paw również :-) W takim miejscu na pewno można dobrze wypocząć i jednocześnie wiele się dowiedzieć :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz rację, to świetne miejsce na wypoczynek. Wszystkie rośliny pięknie. Paw albinos cudny takiego widziałam pierwszy raz 😊serdecznie pozdrawiam...

      Usuń
  10. Bajeczne zdjęcia, Albinos wspaniały, moje oczy uwielbiają takie widoki.
    No i pasiaki fajne, pasiaki i zawsze:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdjęcia fajnie wyszly, mnie też się podobają. Albinos pokazał się nam w całej okazałości. Pasiaczki zawsze są o.k. Pozdrawiam Ewo serdecznie 😊...

      Usuń
  11. Pochodzę z okolic Wałbrzycha i ta palmiarnia ehh kiedyś miałam więcej czasu to z rodzicami tam jeździłam.
    Fajne miejsce wśród tak pięknych roślinek na relaks.
    Pozdrawiam :)
    https://poziomka1.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szczęściara z Ciebie może czasu będzie więcej i uda się tam wrócić. Nie ma to jak przyjemny relaks a taka piękna zieleń uspakaja. Pozdrawiam serdecznie 😊...

      Usuń
  12. Bardzo ładne miejsce odwiedziłaś:))Pozdrawiam serdecznie i miłej niedzieli życzę:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak Reniu, bardzo ładne, palmiarnia zachwyca 😊 również pozdrawiam i miłej niedzieli życzę...

      Usuń
  13. Byłam w tej palmiarni dawno temu, bardzo mi się podobało.
    Na Twoich zdjęciach odkryłam wiele roślin, które sama mam w domu, oczywiście dużo mniejsze. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To świetnie, że masz w domu takie śliczne rośliny. Taka mała domowa palmiarnia. Serdecznie pozdrawiam...

      Usuń
  14. Basiu, wygladacie świetnie! Dodalyscie uroku Palmiarnii!!!😍
    W zeszłym roku po wizycie w Zamku, podjechalismy do Palmiarnii. Bardzo mi sie podobało. Tez mam takie zdjecie z źółwiami😃😃
    Mandarynek nie jadłam, tylko podziwialam, ale widać, że dobrze bo i tak nie zachecasz do konsumpcji:))))
    Pozdrawiam Was ,Basie cieplutko🙆
    Buziaki!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. My na Palmiarnię poświęciliśmy cały dzień, warto było pochodzić w spokoju i podziwiać te cudowne roślinki.
      Co do mandarynek to tak napisałam trochę dla humoru, kolega panią zagadał a ona poczęstowała, najwięcej marudził mój M. bo on lubi słodziutko ha!ha!
      Dziękujemy za miły komplement , dzięki nam Palmiarnia wiele zyskała /to oczywiście żart/.
      Pozdrawiam Małgosiu w swoim imieniu i drugiej Basi...buziaki...

      Usuń
  15. To jest piękna wycieczka. Ale zwiedzanie Zamku i Palmiarni lepiej rozdzielić na dwa dni. Jest co podziwiać, a nie warto się spieszyć.
    Basiu, pięknie wyglądacie :) Miłej, słonecznej niedzieli :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak Krysiu, jak tylko się da to lepiej rozdzielić, ja miałam za mało czasu na Zamek ale z grupą zwiedzałam, nie miałam wyjścia. Palmiarnię zwiedzałam w małej grupce i to już można było lepiej zorganizować i poświęcić więcej czasu. Było całkiem na luzie. Dziękuje Krysiu za komplement w imieniu dwóch Baś...buziaki...

      Usuń
  16. Przepiękne zdjęcia ! Najbardziej zachwycił mnie albinos, w życiu nie wiedziałam równie niezwykłego stworzenia. Jako uczennica liceum chodziłam do palmiarni na wagary. W Poznaniu. Była tuz obok mojej szkoły.
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wagarów nie pochwalam ale jak do Palmiarni to trochę usprawiedliwiam. Takie cudowne miejsca wyzwalają w nas same pozytywne emocje. Albinos też mnie zachwycił, widziałam pierwszy raz takie cudo.
      Pozdrawiam, miłej niedzieli...

      Usuń
  17. Pięknie tam,tyle zieleni i kwiatów. Kocham takie widoki. Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się Jolu, pięknie, ja również kocham takie widoki, zieleń uspakaja a kwiaty, wiadomo, cud natury...serdecznie pozdrawiam...

      Usuń
  18. Basiu bylam tam kiedys dawno temu pieknie jest 🌼 no I obie Basie super...niedawno pokochalam paski.Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trochę trwało zanim pokochałam paski a teraz na stałe zagościły w mojej garderobie. Palmiarnia cudna, warto ją zwiedzić, tyle ciekawych roślinek 🌿🍀🍁🌽🌼🌻🌴pozdrawiam serdecznie Bea...obie Basie pozdrawiają 😍

      Usuń
  19. Basiu w paskach wam obu do twarzy,ale w tym poście to numer jeden jest palmiarnia. Zachwycam się i zachwycam tak piękne zdjęcia. Szkoda,że na razie to mogę tylko tu zwiedzać,ale kiedyś ...buziole.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz rację Jolu, to Palmiarnia jest dzisiaj nr1. Tyle pięknych roślin, jest co podziwiać. Zapewne kiedyś będzie okazja na jej zobaczenia a paski na drugim planie ha!ha! Pozdrawiam serdecznie 😊😊😊

      Usuń
  20. Jesli mowie o paskach to mysle o lecie :)))) Lubie je :) Fajnie wygladacie ,Basie i fajny czas mialyscie bo inaczej byc nie moglo w takim otoczeniu :)pozdrawiam Renata

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Reniu masz rację, nie mogło być inaczej, było super fajnie w takim otoczeniu. Basie to fajnie dziewczyny /chwalę się 😉😊/. Paski kojarzą się z latem, szkoda że się kończy...buziaki...

      Usuń
  21. Such a lovely and interesting place! You look chic in your casual outfit dear Barbara.
    Sabine xxx

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Thank you very much...😊😊😊 have a good week Sabine...kisses...

      Usuń
  22. Jest super :) Koleżanka też pięknie się prezentuje ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję a swoim imieniu i koleżanki...serdecznie pozdrawiam...

      Usuń
  23. ta palmiarnia to moje rejony, no tak prawie ;) a byłam tam baaardzo dawno, muszę to nadrobić ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak tylko nadarzy się okazja Magda to nadrabiaj. Pozdrawiam, buziaki...

      Usuń
  24. też lubię palmiarnie ;) no no zdjęcie białego pawia wyszło ci mega , a dwie Basie są dobrze ubrane ! pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Biały paw dumnie pozował, trudno było zrobić ładne zdjęcie, bo przed nami duża grupa dzieciaków ale się udało i pokazał się w całej okazałości. Dzięki za Twoją opinię Anno, pozdrawiam serdecznie...

      Usuń
  25. Nie byłam w Wałbrzychu, zamku też nie widziałam, a jest czym nacieszyć oko, piękne zdjęcia, paski super górą, pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie się udało dopiero w tym roku choć wcale nie mam aż tak daleko. Tyle ciekawych rzeczy jest do zobaczenia. Warto...a paski, racja, górą...pozdrawiam Marzenko...

      Usuń
  26. Nigdy w życiu nie widziałam pawia albinosa !!!! Ach ta przyroda - tworzy rzeczy niewiarygodne. Już teraz wiem skąd wzięły się baśnie :))))) Piękne zdjęcia Basiu - lubię palmiarnie, ale ta wydaje się wyjątkowo urocza. Pozdrawiam serdecznie - kisses - Margot :))))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też widziałam takiego białaska po raz pierwszy. Masz rację, przyroda jest niewiarygodna.
      W otoczeniu tylu roślin od razu człowiek czuje się wyjątkowo, jak w bajce. Na dodatek pełen relaks Małgosiu.
      Pozdrawiam, buziaki...

      Usuń
  27. Przesympatyczne, uśmiechnięte dziewczyny! Wyglądacie super, jak widać wycieczka bardzo udana, świetne zdjęcia! Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, wycieczka super, zdjęcia nawet się udały a my wesołe dziewczyny 😊😊😊serdecznie pozdrawiam...

      Usuń
  28. Que bonita es la naturaleza!!! Bonito post. Besos

    www.almamodaaldia.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. La naturaleza es hermosa y verde es calmante. Me alegro de que te guste. Besos ...

      Usuń
  29. Chętnie wybrałabym się do tej palmiarni, zielony kolor bardzo uspakaja i dotlenić się przy okazji można.

    Paseczki-już pisałam bardzo lubię😉

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Całkowita racja, zieleń uspakaja, warto z tego skorzystać w tak zabieganym świecie.
      Jak tylko będziesz miała okazję to skorzystaj. Paseczki są super. Zawsze...pozdrawiam, miłego dnia...

      Usuń
  30. Ogrody są świetne, a bonsai... aaah brak słów żeby opisać *.*

    OdpowiedzUsuń
  31. 'm glad you like me. I'm reposting again. Regards...

    OdpowiedzUsuń