sobota, 13 maja 2017

Uroczystości rodzinne - Komunia...

Jak więc ubrać się na komunię?

Co założyć, żeby nie czuć się skrępowanym z powodu zbyt codziennego albo zbyt wyszukanego stroju?
 To uroczystość kościelna więc nasz strój powinien być do niej dostosowany. Ten wyjątkowy dzień wymaga wyjątkowej oprawy.
Sukienka, żakiet, elegancki płaszczyk - duże znaczenie ma pogoda. 

Banalne, prawda? Jednak bardzo ważne.

 Maj w tym roku nie rozpieszcza, upały chyba nam nie grożą więc sama sukienka może nie wystarczyć.
Nie chcemy przecież zmarznąć. Musimy być przygotowane na każdą ewentualność.

Sukienka 

Ołówkowa sukienka z krótkim rękawem, niestety dzisiaj za chłodno, żeby pokazać ją solo.
Świetnie się układa, jest miękka i miła w dotyku. Przymierzyłam i już musiała być "moja".
Czuję się w niej tak, jakby była "moją drugą skórą".

Wcześniejsze sukienki, które mierzyłam były zbyt wyszukane,  komunia to uroczystość odbywająca się w ciągu dnia więc kreacja nie powinna przypominać kreacji wieczorowej. Panie sprzedawczynie były zachwycone, ja jednak nie!

Płaszcz

Do tego cienki płaszcz /pani w sklepie nazwała go surdutem/. 

Kolor

Granat z odrobiną bieli - kropki a raczej kropy na sukience.   

Biżuteria

W niewielkiej ilości - wisiorek kulka i zegarek, myślę, że w zupełności wystarczy.
Komunię wnuka mam za tydzień ale już teraz chcę mieć wszystko przygotowane. Sukienka jest, okrycie wierzchnie też.
Czas na odpowiedni dobór dodatków. "Pobawiłam " się z dodatkami, które założę będzie zależało od pogody.

Dodatki NR 1

Torebka kopertowa w kolorze mocnej fuksji, w przypadku chłodu szal w kropki.
Torebka to jedyny akcent kolorystyczny /nie licząc makijażu/.
Zdjęcia robione przed kościołem, miało ich być więcej ale niestety, zawiódł aparat, to się nazywa " złośliwość przedmiotów martwych".  

Dodatki NR 2

Z apaszką - gawroszką  lub bez apaszki i z kopertówką w  kolorze fuksji.

Chciałam dodać trochę koloru, czy słusznie, jak sadzicie?

Dodatki NR 3

Wersja "na spokojnie"- granatowo-biała torebka /szal w kropki w przypadku chłodu/.

Pozdrawiam! Do następnego!

sukienka-AJSO,płaszcz-Con Duo,torebka-Orsay,szal-Kraina Stylu,gawroszka-Orsay,wisiorek-butik,zegarek-Gino Rossi, buty-Aga

119 komentarzy:

  1. Podobają mi się obie wersje z dodatkami. Pięknie, elegancko. Pozdrawiam serdecznie Zosia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Zosiu za opinię, również serdecznie ozdrawiam...

      Usuń
  2. Bardzo elegancko i odpowiednio do uroczystości:))w każdej wersji możesz wystąpić:))Pozdrawiam serdecznie:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Która wybiorę, jeszcze nie wiem, pewnie decyzja będzie w ostatniej chwili ale wszystko przygotowane i czeka na realizację.
      Pozdrawiam Reniu...

      Usuń
  3. Trzymasz Basiu styl. Wszystkie wersje bardzo trafione z kolorową apaszką jednak podoba mi się najbardziej!
    Pozdrawiam majowo! ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kolor dobrze tu robi choć /jak można poczytać poniżej/ zdania są podzielone.
      Pozdrawiam Elu, miłego tygodnia...

      Usuń
  4. Z tych wszystkich Twoich propozycji najbardziej chyba przypada mi do gustu ta numer jeden!
    W takim wydaniu jakoś najładniej mi się to widzi :)!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za opinię, wszystkie biorę pod uwagę...pozdrawiam serdecznie...

      Usuń
  5. A mnie najbardziej podoba się wersja bez szala z kopertówką w kolorze fuksji. Życzę miłej uroczystości. Mam Komunię wnuka w tym samym terminie :). Pozdrawiam Cię serdecznie Basiu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też mi się podoba ta wersja /mojej córce też/.
      Tobie też życzę miłej uroczystości, no to za tydzień świetujemy Krysiu.
      Pozdrawiam serdecznie...

      Usuń
  6. Basiu prosto a zarazem odświętnie. Surdut to taki zastępca trencza - świetny i kolor pasujący do wszystkiego. Z tą sukienką, świetna para. Dodaj fuksje, rozweseli całość. Jak sama powiedziałaś, wszystko zależy od pogody - takie dodatki dobierzesz. Słonecznej uroczystości :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak Halinko, masz rację, prosto i odświętnie. Pogoda będzie decydująca, czy będzie coś pod szyją czy tylko biżuteria.
      Wczoraj chłodno, dzisiaj ciepło, mała huśtawka pogodowa, jak będzie za tydzień - kto to wie!
      Myślę, że dodam kolor, zobaczę. Pozdrawiam serdecznie...miłego tygodnia...

      Usuń
  7. Basiu....jestem oczarowana :)perfekcyjny look:) Groszki nabieraja modowego rozmachu a Ty pokazalas jak mozna je pieknie nosic:)Udowodnilas,ze na takich wyjatkowych uroczystosciach mozna wygladac,elegancko,pieknie i bardzo trendy :))) pozdrawiam goraco :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Groszki to był impuls, zobaczyłam, przymierzyłam i...wiedziałam, że to jest TO!
      Dziękuję Reniu za Twoją opinię...serdeczności posyłam...

      Usuń
  8. Piękna stylizacja i Ty w niej Basiu. W przyszłym roku będzie komunia mojego wnuka, do tego będę musiała wybrać się w podróż. Już się zastanawiam w co się ubiorę ;) Serdecznie pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz więc dużo czasu Dorotko na przemyślenia w co się ubrać, ja zdecydowałam prawie w ostatniej chwili, bo dwa tygodnie przed.... pozdrawiam, miłego tygodnia...

      Usuń
  9. Wyglądasz rewelacyjnie!! sukienka piękna!

    OdpowiedzUsuń
  10. Barbara this is a elegant set! I hope you had a wonderful time at your family event best wishes and kisses ...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Thank you very much 😊😊
      Have a good week 😍kisses...

      Usuń
  11. Basiu ta sukienka jest cudowna. Wyglądasz elegancko, modnie i stosownie do okoliczności :)))

    OdpowiedzUsuń
  12. Wersja numer 3, zdecydowanie! :) :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Zestaw bardzo stosowny do okazji i elegancki!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak miało być 😊mam nadzieję że się udało 😍pozdrawiam

      Usuń
  14. Basiu Ty to prawdziwa Dama i podziwiam Cię zawsze. Potrafisz tak wszystko dobrać , że miło na Ciebie patrzeć i nic dodać i nic ująć, a takie grochy, przypomniałaś mi i tak sobie pomyślałam o takiej ulubionej bluzce i spódnicy i szkoda, że gdzieś mi przepadło hmmm no tak mnie zachęciłaś, a teraz nic takiego nie mam, ale może gdzieś trafię:) buziaki i śliczne zdjęcia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ci
      Jolu za opinię miło mi, że Ci się podoba. Dama to nie ja ale lubię na elegancko
      Zwłaszcza na taką ważną uroczystość. Kropki tak mi się spodobały, że musiałam je mieć. To wdzięczny wzór.
      Szukaj na pewno znajdziesz 😊😊😊pozdrawiam serdecznie, miłego tygodnia 😍

      Usuń
  15. Super przemyślana stylizacja. Wszystkie trzy zestawy dodatków bardzo mi się podobają. Wyglądasz bardzo elegancko, odpowiednio do okazji. Uwielbiam rodzinne spotkania komunijne. To takie radosne, rodzinne święto. Wszystkiego najlepszego dla wnuka z tej okazji zyczę Danka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak to radosne uroczystości oby były tylko takie. Dziękuję za życzenia dla wnuka. Zestawy przygotowane, zobaczę co wybiorą pozdrawiam 😍😍😍

      Usuń
  16. Jak dla mnie stylizacja IDEALNA!!! Grochy uwielbiam:))
    Wersja z czerwienią bardziej przypadła mi do gustu! Ale druga tez jest świetna! I pokazałaś Basiu ile taki zestaw ma możliwości:))
    Buziaki!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Możliwości zawsze jest wiele możemy kombinować ile tylko chcemy. To jest ładna fuksja a lakier do paznokci czerwień \ten co polecałaś z Bell jest świetny/. Grochy też zaczynam uwielbiać...pozdrawiam 😍😍😍serdecznie...😊😊😊

      Usuń
    2. Mnie też ten Bell bardzo przypadł do gustu:D
      Basiu grochy pięknie ożywiają całość i dają ten mój ulubiony efekt, czyli odmładzają:D
      Buziaki!!!

      Usuń
    3. Czerwień jest super kupiłam jeszcze jeden mocy róż jeszcze nie malowałam. Grochów mi się zachciało to mam, jak pooglądałam sukienki to zwątpiłam, nic mi nie pasowało, wszędzie kwiaty i paski i wszystko na jedno kopyto, dlatego ja będę w grochach a jak jeszcze odmłodzą no to super 😉😆😝

      Usuń
  17. Basiu, tradycyjnie jak to u Ciebie pięknie, osobiście wybrałabym wersję nr 1. Babcia będzie wyglądała super. pozdrawiam Teresa:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak myślę Tereniu, że babcia nie da plamy 😉😝.
      Dziękuję za twoją opinię 😍pozdrawiam serdecznie miłego tygodnia...

      Usuń
  18. Zdecydowanie z kopertówką w kolorze fuksji- bez apaszki, jest idealnie. Jak będzie chłodno- wersja z szalem, kopertówka zostaje. A Ty, Basiu, zrobisz, jak sama będziesz uważać:). Pozdrawiam serdecznie. Krystyna

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wszystko zależy od pogody jak będzie cieplutko to szal czy apaszka nie będą potrzebne kopertówka w kolorze funkcji to mój faworyt😉serdecznie pozdrawiam 😍

      Usuń
  19. Wszystkie zestawienia bardzo eleganckie, sukienka w grochy cudowna, ale wiesz, że Ola jest kolorowo ześwirowana więc w zestawie z fuksiastą torebką i apaszką po prostu Cię uwielbiam, i nie tylko odwróciłabym się za Tobą, ale też pobiegłabym :)) Buziaki Basiu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Olu, podziwiam twoją lekkość wypowiedzi jesteś w tym genialna. Zawsze czytam z zaciekawieniem, uwielbiam twoje komentarze i ciekawe teksty na blogu 😊😍dzięki za opinię pozdrawiam 😍buziaki...

      Usuń
  20. Basiu, analizując Twoje propozycje:Dodatki Nr 1 , dla pań, które mają mało wyrazistą urodę i długą szyję, opadające ramiona, aby mogły sobie coś przy tej szyi zamotać. Dodatki Nr2 wersja bez apaszki, absolutnie dla Ciebie. Czyli dla pań o pełnej sylwetce i mających okulary, bo okulary w ładnej oprawie to juś wystarczająca biżuteria. Surdut granatowy dyscyplinuje sukienke w grochy, a torebka kopertówka jest takim akcentem w dobrym stylu. Świetnie dobrałaś buty. Ta stylizacja jest dla Ciebie i oceniam ją 10/10. Dodatki Nr3 szal w grochy luźno opadający i szeroka torebka powodują, że pełna sylwetka wyglada ciężko i to właśnie torebka powoduje, że szybko przenosimy wzrok na obfita górę. Także styliazcja Nr3 nie jest dla pań o pełnych sylwetkach. Fajnie Basiu, że pokazujesz nam takie odmienne propozycje, bo łatwiej zaobserwować nam plusy i minusy danych stylizacji.
    Pozdrawiam Ciebie serdecznie, życzę udanej uroczystości komunijnej. Anna50+w grochy

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Droga Anno50+! Przede wszystkim chcę Ci podziękować z a tak dokładną analizę.
      Pobawiłam się trochę dodatkami, chciałam zobaczyć jak to wygląda /nie tylko w lustrze ale też na zdjęciach/.
      Luźno opadający szal nie jest dla mnie złym rozwiązaniem /wprawdzie nie mam opadających ramion ale szyja moja do krótkich nie należy/. Szal taki wysmukla sylwetkę, nadaje się idealnie /to zdania stylistek/ dla pań z dużym biustem a ja takowy posiadam. Jak patrzę na tę szeroką torebkę /biel z granatem/ to moim zdaniem ona odciąga wzrok od reszty, jakoś moje oczy zwracają uwagę właśnie na nią chyba dlatego, że jest większa /Victoria Beckham odkryła "królową iluzji" - im większa torebka tym będziemy wyglądamy szczuplej, tak kiedyś napisała/, czy ma to tu zastosowanie, tego do końca określić nie potrafię. Generalnie to tylko propozycja, chciałam torebkę w spokojnych kolorach a takiej kopertówki nie posiadam. Najlepiej czuję się w wersji bez "otulaczy" koło szyi i z kopertówką w kolorze fuksji, to dość ciekawy kolor i myślę, że nie za mocny /jak na komunie/.
      Pogoda bardzo się zmienia, wczoraj trochę się załamałam, jak pogodynka postraszyła 30 stopniowym upałem ha!ha!
      Jak będzie - zobaczymy! Pozdrawiam Anno50+, ciekawie się z Tobą dyskutuje...miłego dnia Ci życzę...

      Usuń
    2. Basiu, moja analiza nie była zrobiona pod kątem Twojej sylwetki, tylko ogólnie. Dzięki temu, że prezentujesz nam różne propozycje, można wyrobić sobie zdanie i wybrać to co komu pasuje do sylwetki, do temperamentu, do humoru danego dnia. Mnie najbardziej podobała się stylizacja pod tyt Dodatki Nr2, jak to mówią artyści i architekci tzw czysta forma.Widać Twoja urodę i piekną sukienkę. Dlatego ją zapunktowałam najwyżej. Basiu, jeśli jakaś kobieta po obejrzeniu Twoich propozycji modowych zastanowi się co na siebie włożyć aby wyglądać estetycznie to znaczy, że odniosłaś sukces i o to przecież chodzi. Pozdrawiam serdeczenie i słonecznie. Anna50+

      Usuń
    3. Analiza musi być robiona pod kątem sylwetki, co pasuje a co nie, to przecież bardzo ważne. Inaczej ubierze się osoba szczupła a inaczej w większym rozmiarze. Ja uwielbiam sukienki ołówkowe i dobrze w nich wyglądam a przecież nie każdemu w takich dobrze /o sukience nie było dyskusji bo nie pokazałam, jak pokażę to podyskutujemy/.
      To samo z zamotaniem szali. Nasz temperament też ma znaczenie. Co do Twojego wyboru to zgadzam się całkowicie /to samo wybrała oglądając zdjęcia, bo w realu mnie jeszcze nie widziała/ moja córka /zresztą parę osób tu dyskutujących również wybrało tę propozycję/. Teraz to otulanie chyba nie będzie wchodziło w rachubę, bo robi się bardzo ciepło i nawet upałami nas "straszą" ha!ha! Pozdrawiam Anno50+, miłego dnia...

      Usuń
  21. ostatni raaz kiedy mialam ten problem jak ubrac sie na komunie byl...z 15 lat temu
    na jednej bylam w bezowym garniturze ,a na drugiej w czewonych lnianych spodniach i tunice w maki
    co ciekawe obie te ,,stylizacje'' pojawily sie na blogu ;)

    teraz nie przewiduje tych imprez w najblizszych 15 - 20 latach a i to watpliwe
    wygladasz za To Ty bardzo oficjalnie ,ale i odwaznie w tych grochach
    podoba mi sie najbarziej bez apaszk i dodatku czerwieni , o dziwo

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ostatni raz komunie miałam 5 lat temu, teraz kolejny wnuk idzie do komunii a a rok mam następną.
      Poprzednio była jasna sukienka w kwiaty i jasny żakiet /było jednak tak zimno, że założyłam jeszcze trencz/.
      Pogoda nie jest pewna, wczoraj ciepło, sobota chłodna, dzisiaj też chłodniej i trochę pokropiło.
      Nawet upały zapowiadają, co stacja to inaczej. Na to jednak wpływu nie mamy.
      Myślę, że wszelkiego rodzaju "otulacze szyi" nie będą potrzebne. Róż zostaje, bo widzę, że dobrze się prezentuje.
      Pozdrawiam Aniu, miłego dnia...

      Usuń
  22. Ja na ostatniej komunii byłam 10 lat temu, nie mamy takich małych dzieci w rodzinie ;-) Obydwa zestawy bardzo mi się podobają, pięknie wyglądasz w takiej eleganckiej i klasycznej stylizacji :-)Pozdrowionka :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam jeszcze komunie za rok i też będzie przerwa.
      Dziękuję za Twoją opinię, miło mi, że Ci się podoba.
      Pozdrawiam serdecznie...

      Usuń
  23. Basiu, świetna stylizacja. Faktycznie, z dodatkami można poszaleć :) Obstawiam zestaw nr 1 :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dodatki wiele zmieniają warto się nimi pobawić 😊. Dziękuję że opinię Gosiu 😍😍pozdrawiam serdecznie...

      Usuń
  24. Piękna sukienka, uwielbiam grochy ;)

    OdpowiedzUsuń
  25. Maravillosa Barbara !!! Elegante y con un toque especial fantástico. Besos

    OdpowiedzUsuń
  26. Jak zwykle pani Basia pięknie wygląda. Wszystko doskonale dobrane i wspaniale wszystko leży, wszystkie trzy zestawy prezentują się pięknie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Taka wyjątkowa okazja wymaga wyjątkowego stroju, dziękuję za opinię, milo mi, że Ci się podoba 😊😄 serdecznie pozdrawiam...

      Usuń
  27. Trzeci zestaw całkowicie mnie zachwycił , elegancko z klasą i w stonowanych kolorach tak jak lubię najbardziej , pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za Twoją opinią 😊😃pozdrawiam cieplutko...

      Usuń
  28. Basiu, jak pięknie, elegancko i stosownie na taką okazję się ubrałaś. Bardzo mi się podoba taki zestaw. Myślę, że torebka w kolorze fuksji jest idealna.
    W następną niedzielę jadę na komunię mojej wnuczki. Kiedyś kupiłam sukienkę (często kupuję coś bez powodu, bo mi wpadnie w oko, a potem przydaje się na jakąś okazję) i wisiała w szafie aż się doczekała. Sukienka jest kolorowa. Przeważa delikatny kobalt, po bokach jest i biały i czerwień i odrobina zieleni (przy kwiatkach). Dekolt "woda", rękawek do łokcia. Materiał "lejący" i ładnie się układa. Do tego buty w kolorze nude. Do tego torebka... i właśnie mi podpowiedziałaś, żeby torebkę dobrać do jakiegoś koloru z sukienki, a nie do koloru butów. Teraz muszę poszukać ładną torebkę/kopertówkę. Może właśnie... czerwoną. Chyba będzie idealna.
    Miłego dnia Basiu i cieplutko Cię pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, stawiam na kolor, ciekawie z nim wygląda, tak postanowiłam /będę "widoczna" ze względu na torebkę ha!ha!/.
      To mamy obie komunię /ja wnuka/. Dobrze zrobiłaś, że kupiłaś wcześniej, ja zostawiłam trochę "na ostatnią chwilę", czekałam, może coś fajniejszego się pojawi, pogoda też nie pomagała w podejmowaniu decyzji /jak zimno to jakoś się nie chce/, męża ubrałam dużo wcześniej a sama nadal czekałam, dwa tygodnie temu postanowiłam, że już muszę bo zostały trzy tygodnie. W sklepach nie było ciekawie, wszystko na jedno kopyto, panie mierzą te same sukienki /a wiesz, że my, kobiety nie znosimy jak inna ma to samo a tu się na to zanosiło/. Wyruszyłam poza moje miasto, może tak coś innego spotkam, i spotkałam. Mam jeszcze jedną możliwość, jasny żakiet, dużo cieńszy w razie upałów, bo nas nimi straszą /a jeszcze w sobotę pisałam, że upały nam nie grożą/.
      Z tego co piszesz, to ciekawą masz sukienkę, ładne kolory, fajny dekolt i rękaw i materiał /ja mam wiskozę bawełnianą/. Buty nude ładnie wydłużają nogi /nawet jak mamy długie to zawsze mogą być jeszcze dłuższe/.
      Torebkę koniecznie dobierz do któregoś koloru z sukienki. Najlepiej zabrać sukienkę do sklepu, bo z odcieniami nawet czerwieni jest różnie i zobaczysz. Myślę, że czerwona będzie dobrze pasować.
      Pozdrawiam Krysiu, miłego dnia...

      Usuń
  29. Oba zestawy ładne i dopracowane, który wybierzesz, to już chyba od nastroju będzie zależało. Ale oba ładne, eleganckie:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Od nastroju Ewo i od pogody, mam jeszcze inne rozwiązanie /cieńszy, krótszy żakiet/, bo zapowiadają upały.
      Zobaczę co ten dzień przyniesie. Pozdrawiam serdecznie...

      Usuń
  30. Bardzo elegancka stylizacja, Basiu. Śliczna sukienka.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Haniu, sukienki nie widać /może jeszcze pokażę/ ale jest fajna, dobrze leży a ja czuję się w niej świetnie...pozdrawiam cieplutko, miłego dnia...

      Usuń
  31. so nice, I like it :)
    Kisses,

    http://itsmetijana.blogspot.rs/

    OdpowiedzUsuń
  32. Wyglądasz po prostu rewelacyjnie! Z torebką w kolorze fuksji chyba najlepiej. Mam nadzieję, że uroczystość komunijna przeszła bezstresowo :)
    pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się, z kolorowa torebką najlepiej i ja z nią czuje się świetnie.
      Dziękuję za opinię. Komunia w niedziele, mam nadzieję, że nie będzie stresu tylko dużo wzruszających chwil.
      Serdecznie pozdrawiam...

      Usuń
  33. Podoba mi się zestawienie z torebką w kolorze fuksji. Grochy plus stonowany plaszczyk to bardzo ciekawe rozwiązanie. Mam pytanie, czy te płaszcze można dostać w innych kolorach i gdzie można kupić. Szukam podobnego fasonu dla znajomej i ten bylby idealny

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi Magda, że Ci się podoba mój spokojny zestaw, myślę, że kolorowa torebka dodała mu trochę pazura.
      Czy były inne kolory nie wiem, w butiku w którym kupowałam był tylko granatowy. Gdzie kupić? Ta polska firma odzieży wizytowej sprzedaje swoje wyroby w butikach / jeszcze się zdarzają w wielu miastach, ja kupiłam w Sosnowcu, butik ten jest od wielu lat i jakoś się trzyma/. Ten fason ostatnio pojawia się dość często, w mojej rodzinnej miejscowości /Dąbrowa Górnicza/ widziałam podobne, bardziej eleganckie, jasne szare ale cena była wysoka, dużo wyższa niż mojego płaszcza i firma też inna. To właściwie nie do końca płaszcz, bo materiał cienki jak na żakiet.
      Mam nadzieję, że pomogłam. Pozdrawiam i miłego dnia Ci życzę...

      Usuń
  34. Bardzo elegancko Basiu i stosownie do okazji.
    Przesyłam słoneczne pozdrowienia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za słoneczne pozdrowienia, mam nadzieję, że w niedzielę słonko nas nie opuści.
      Każda okazja wymaga odpowiednio dobranego stroju. Zawsze staram się ubrać stosownie do okazji.
      Pozdrawiam serdecznie, miłego dnia Ewo...

      Usuń
  35. Fuksjowa torebka szczególnie przypadła mi do gustu. Świetne zestawy i bardzo ładne zdjęcia. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Mario! Wydaje mi się, że jesteś u mnie pierwszy raz/ tym bardziej witam bardzo serdecznie/.
      Miło mi, że zestawy /a właściwie zestaw z różnymi dodatkami/ przypadły Ci do gustu.
      Torebka jest świetna, fajnie wpisała się w całość jednocześnie nieco ją rozweseliła.
      Co do zdjęć - podziękuję za komplement fotografowi, zapewne się ucieszy.
      Serdecznie pozdrawiam i zapraszam ponownie...

      Usuń
  36. Basiu piękna sukienka. Uwielbiam grochy więc i ta sukienka ogromnie mi się podoba. Zarówno czerwień jak i klasyczna biel z czernią w dodatkach prezentuje się świetnie. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Grochów nie było u mnie za dużo ale ta sukienka wpadła mi w oko właśnie dzięki nim.
      Dodam jednak kolorowa kopertówkę, bo ładnie się prezentuje przy spokojnym granacie.
      Pozdrawiam i dziękuję za Twoją opinię...

      Usuń
  37. Bardzo elegancki zestaw, ładnie wyglądasz i wszystkie trzy wersje są świetne, ale... moim skromnym zdaniem, wersja 2 bez apaszki jest najlepsza. A pomysł z różową torebką - znakomity!

    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też tak uważam choć zdania są podzielone. Pogoda u mnie znacznie się poprawiła od momentu robienia zdjęć więc teraz wszelkiego rodzaju "ocieplacze" koło szyi nie wchodzą w rachubę. Pozdrawiam Aniu, miłego dnia...

      Usuń
  38. Basia jak zawsze elegancko i odpowiednio ubrana do okazji. Sukienka śliczna i nie można się dziwić, że czujesz się w niej dobrze :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiem Grażynko, że będą się w niej świetnie czuła, swobodnie przede wszystkim. Przyjecie "nad wodą" więc tylko zamienię szpilki na coś wygodniejszego i będzie spacer /w ramach odpoczynku od siedzenia przy stole i ...jedzenia ha!ha!/.
      Serdecznie pozdrawiam...

      Usuń
  39. Cute and elegant look! Kisses.
    http://solaanteelespejo.blogspot.com.es/

    OdpowiedzUsuń
  40. Wyglądasz pięknie :-)) Kreacja na komunię - idealna! Mi szczególnie w oko wpadła wersja druga :-))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Milo mi, że Ci się podoba 😍 Dziękuję za Twoją opinią i serdecznie pozdrawiam 😃😊😊

      Usuń
  41. Basiu, bardzo elegancko się prezentujesz. Z różową torebką - rewelacja. Komunia na pewno była udana.
    Piszę spóźnione komentarze, byłam na wycieczce kilkudniowej z młodzieżą.
    Moc ciepłych pozdrowień.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, wyjątkowa uroczystość to musi być elegancko. Komunia w niedzielę mam nadzieję że wszystko się uda 😊. Pozdrawiam Basiu 😍😍😍buziaki...

      Usuń
  42. Basiu, grochy to mój ulubiony wzór, a latem to już w ogóle chyba wręcz obowiązek hahahah. Cudownie wyglądasz, wszystko dobrałaś perfekcyjnie - a kolory też moje ulubione ;) hahaha . Świetnie wyglądają takie krótkie płaszczyki, obydwie torebeczki są według mnie idealne - ta czerwona dodaje takiego fajnego pazura, a granatowa ma fantastyczny kształt. Pięknie :))))))))) Całuski - Margot :))))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak Małgosiu, choć czasami pisze się o granacie, że to "szkolny kolor" to ja bardzo lubię i zastępuję nim czerń.
      Z granatem to u mnie bywało różnie, od zauroczenia do całkowitego braku /pod koniec ubiegłego stulecia miałam świra na jego punkcie/.
      Torebkę wybrałam jednak kolorową /jest to fuksja/ bo fajnie ożywia spokojną całość.
      Dzięki kochana za opinię, pozdrawiam serdecznie , miłego weekendu...buziaki...

      Usuń
    2. hahah pod koniec ubiegłego stulecia hahaha kocham te Twoje riposty :))))))

      Usuń
    3. Małgosiu, tak ten czas leci, że zmieniło nam się stulecie 😉😃😃😃miłego dnia 😎😎😎

      Usuń
  43. Mam słabośc do groszków, kropek, kropeczek... Twoja propozycja Basiu na majowe uroczystości jest genialna! Elegancka i wygodna zarazem. Poza tym na różna pogodę. swietnie! Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Groszki, kropki, kropy to bardzo wdzięczny deseń. Na tę porę roku chyba są najlepsze /na zwiewnych sukienkach i na tych bardziej formalnych, na bluzkach - pokazało się ich dość dużo i to właśnie granat i biel np. w Orsay'u/.
      Miło mi Agnieszko, że spodobała Ci się moja propozycja.
      Co do pogody to zmienia się i do końca nie wiadomo jak będzie w niedzielę /ostatnio u mnie zapowiadają 19 stopni i...przelotne opady, teraz słonecznie i o wiele cieplej, prawie upalnie/. Mam jeszcze w razie upałów cieńszy żakiet, tak na wszelki wypadek.
      Pozdrawiam słonecznie, miłego dnia Ci życzę...

      Usuń
  44. Odpowiedzi
    1. Dziękuję za opinię i serdecznie pozdrawiam 😎 milej niedzieli...

      Usuń
  45. You look beautiful in this elegant outit dear Barbara!
    Sabine xxx

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Thank you Sabine for your feedback. I'm glad you like my elegant outfit. Kisses...

      Usuń
  46. Groszki mnie zachwyciły, wydanie bardzo eleganckie, bardzo kobiece. Dodatki są świetnie dobrane!!! pięknie pod każdym względem :))) Pozdrawiam ciepło :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie też ostatnio zachwyciły, teraz będą u mnie dość często za sprawą tej sukienki i to nie tylko w wersji eleganckiej ale też w nieco luźniejszej. Milo mi, że ta wersja ci się spodobała 😊serdecznie posyłam 😍

      Usuń
  47. Symbol elegancji. W każdym wydaniu:) Pięknie Basiu

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Iwonko za opinię i serdecznie 😍😍😍pozdrawiam...

      Usuń
  48. WITAJ BASIEŃKO, BARDZO ŁADNIE TO ESZYSTKO DOBRAŁAŚ , WYGLĄDASZ CUDOWNIE Z KLASĄ Bardzo serdecznie Cię pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Danusiu, miło mi, że podoba Ci się mój zestaw. Chciałam, żeby było elegancko, bo uroczystość bardzo ważna, ale równie nie "za sztywno", żeby sukienka była "moją drugą skórą" a nie przeszkadzała. Na szczęście pogoda dopisała, było nie za zimno, nie za gorąco. Pozdrawiam serdecznie i miłego dnia Ci życzę /u mnie niestety deszczowo/...

      Usuń
  49. Prześlicznie wygląda ta sukienka w grochy w połączeniu z kolorową torebką! Idealnie się łączą!
    Ślę moc uścisków Pani Basiu!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak tylko zobaczyłam torebkę od razu wiedziałam, że kolor do moich grochów będzie idealny.
      Miło mi Martusiu, że mnie odwiedziłaś, serdecznie pozdrawiam...

      Usuń
  50. Basiu zobaczyłam na facebook...oj Basieńko kochana życzę szybkiego powrotu do zdrówka i wysyłam Ci wiele uscisków.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Jolu, będzie dobrze /taką mam nadzieję/😊😉 . Pozdrawiam serdecznie i miłego dnia życzę 😎😎😎😍

      Usuń
  51. Bardzo ładnie się Pani prezentuje, tak elegancko :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi, dziękuję za Twoją opinię i serdecznie pozdrawiam...

      Usuń
  52. Basiu, nic a nic się nie mylisz. Prowadziłam Wizerunkownię, później zamilkłam z braku czasu, po dłuższej przerwie wróciłam ze swoim "firmowym" blogiem, ale to nie było to. Kolejny rok ciszy. I w końcu ponad rok temu powstał Fashavable :).Ale ogromnie mi miło, że mnie jeszcze pamiętasz! Jak pomyśleć, że z Wizerunkownią rozstałam się ... 5?6? lat temu.
    Osobiście najbardziej podobasz mi się na otwarciu wpisu, gdzie ujmuje zderzenie groszków w dwóch skalach i różowa kopertówka jako jeden, zdecydowany akcent :).
    Ściskam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pamiętam, znalazłam przez przypadek Twój komentarz z końca 2011 roku, merytoryczny bardzo i zajrzałam do Wizerunkownii a tu zdjęcie znanej twarzy /Ola Lumpola często poleca Twoje wpisy/ i przypomniało mi się. Cieszę się, że odnalazłam Twojego bloga. Ciekawe rady więc warto poczytać.
      Przed Komunią robiłam przymiarki, było zimno więc rozważałam wersję z apaszką i szalem, w rezultacie nie były potrzebne, bo pogoda znacznie się poprawiła. Było tylko z biżuterią i różową kopertówką. Dziękuję za opinię.
      Serdecznie pozdrawiam, miłego dnia...

      Usuń
  53. Nigdy nie znosiłem uroczystości rodzinnych, odkąd pamiętam. Ale pamiętam za to, jak raz na złość, na komunię kuzyna ubrałem glany, czarne spodnie i skórzaną ramoneskę - wtedy zabawnie nie było, na pewno nie dla rodziców, ale z perspektywy czasu muszę przyznać, że odwagi mi nie brakowało. :) Wiecie, okres buntu itp.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Okres buntu - więc jesteś "usprawiedliwiony" choć to było dawno. Teraz dla osób w wieku buntu powinniśmy mieć również wiele tolerancji. Widzę, że obecnie lubisz eleganckie garnitury. Pozdrawiam serdecznie...

      Usuń
  54. Obie propozycje są idealne na dzień pierwszej komunii.
    Masz rację musi być ostrożny i elegancki, ale bez przechodzenia ubrana na imprezę.
    Uważam wspaniały.
    pozdrowienia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za Twoją opinię. Masz racje, musi być elegancko jednak nie do przesady.
      Serdecznie pozdrawiam...

      Usuń
  55. Odpowiedzi
    1. Dziękuję, miło mi, że Ci się podoba...pozdrawiam serdecznie...

      Usuń
  56. Nic nie wiadomo o najważniejszej osobie w dniu komunii- mianowicie o wnuku… Co z jego strojem? Ja albę komunijną dla syna i wszystkie dodatki kupiłam w sklepie internetowym https://www.sklep.krespol.pl/. Dostępne w tym sklepie artykuły wyróżniają się dobrym stosunkiem jakości do ceny, a także praktycznością zastosowania.

    OdpowiedzUsuń