niedziela, 5 sierpnia 2018

Robótki ręczne...

Jest boom na ręcznie dziergane ubrania.

Na światowych wybiegach szydełkowe sukienki w stylu lat 70-tych u Soni Rykiel czy Diora.
Retro-romantyzm w bieli u Anny Sui, szydełkowy patchwork u Altuzarra.
Surowość, proste wzory i wystające nitki. Krzywizny, niedbałe wykończenie.
Nieregularne duże oczka i plamy koloru.  Wszystko ponoć jak najbardziej wskazane.
Takie nonszalanckie ręczne robótki pojawiły się u Calvina Luo, Balmain czy Jil Sander.

Szydełko, druty, makrama...

Z robótkami ręcznymi nie jest mi "po drodze". Nie potrafię dziergać i nie bardzo lubię je nosić.

Zainteresowała mnie jednak makrama.

Makrama

Sztuka wiązania sznurków bez użycia drutów, igły czy szydełka.
Plecionki "rządzą" i to nie tylko w dodatkach. Do boho-biżuterii dołączyły tuniki, topy, torby i buty.
/plecione ozdoby z mody nie wychodzą od lat, świetnie sprawdzają się w letnich stylizacjach/
Jak zobaczyłam tę kamizelkę długo się nie zastanawiałam.
Do końca nie wiem czy jest ona wyplatana  jak makrama, bo nie znam się na robótkach ręcznych.
Jednak spodobały mi się wiszące sznurki, taki mój kaprys!
Prawie biały total look /kamizelka w kolorze jaśniutkiej szarości/przełamałam czernią w dodatkach /klapki i okulary/.

Najmodniejsze obuwie sezonu to ponoć klapki.

Modele, które nosiłyśmy tylko na wakacjach, na basen czy w domowym zaciszu zakładamy teraz nie tylko do sportowych zestawów.
Zakładamy je przede wszystkim do eleganckich sukienek, spódnic czy spodni.

Latem bardzo lubię klapki ale do tych "basenowych" jednak nie przekonam się.
Dzisiaj więc założyłam klapki na niewysokim, wygodnym klocku.
Jeszcze nie tak dawno  niektóre blogerki nazywały taki obcas "babcinym".Teraz jest bardzo modny.

Taka jest moda, zmienna i kapryśna jak kobieta!

Dość duża torebka ale ja takie lubię, dzisiaj z krótkim uchem, do ręki.
W poprzednim poście była na ramię, noszę i tak, i tak, zależy od sytuacji.
W tym sezonie jestem fanką bardzo delikatnej biżuterii.
W pierścionkach jestem "zakochana" a zegarek to już stały element mojej biżuterii, zwłaszcza teraz kiedy po jego zdjęciu pozostaje ślad 😏😊.

Miłej niedzieli Wam życzę, na blogu będę jutro.

Pozdrawiam! Do następnego!

kamizelka-YAYA WOMEN,bluzka-Joy Madonna,spodnie-Miko,torebka-Zara,okulary-Vasco,pierścionek-Orsay,naszyjnik-H&M,buty-CCC 

72 komentarze:

  1. Faktycznie, moda na dziergane ubrania jest bardzo rozpowszechniona w tym sezonie. Świetny i bardzo wygodny zestaw Basiu, wyglądasz zjawiskowo w tak jasnych kolorach :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W lecie takie jasne kolory są super. Często mam na nie ochotę. Wygodę cenie najbardziej.
      Serdecznie pozdrawiam...

      Usuń
  2. witaj Basieńko Ja też jestem zauroczona tymi ręcznymi pracami. Uwielbiam je bo potrafią tak dodać uroku każdej stylizacji, poza tym są unikalne i mięciutkie, cieplutkie.ściskam całuski, serdecznoś
    ci, uściski.❤

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Osobiście nie przepadam, mało noszę ale ta kamizelka /choć "udaje" ręczne robótki/ wpadła mi w oko a przy okazji napisałam o nich, bo są bardzo na czasie. Niektóre piękne, kto wie czy nie skusze się na coś. Pozdrawiam serdecznie Danusiu, buziaki...

      Usuń
  3. Tak? To ciekawe. Paradoksalnie ludzie chętnie wywalą kasę na dziergane coś (lub wyglądające jak ręcznie robione, a tak naprawdę... hm, różnie bywa) od wielkiego projektanta, niż by mieli zapłacić za coś komuś takiemu jak ja, bo przecież za drogę sobie liczę... Ech.
    To co masz na sobie to raczej nie jest makrama, wygląda jak maszynowo zrobione, trochę udające na drutach, trochę na szydełku :) Raczej w sklepach nie ma rękodzieła. Kwoty za prawdziwe rękodzieło nie są małe, bo i jest to czasochłonna i wymagająca praca :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No tak, chyba tych naprawdę ręcznych robótek jest mało i mają swoją cenę. Lepiej iść na łatwiznę i mechaniczne dzierganie. Moja kamizelka to robótka "maszynowa" ale spodobała mi się a przy okazji napisałam o bardzo modnych ręcznych robótkach. Kiedyś kupiłam w Krakowie bluzkę ręcznie robioną na szydełku, była śliczna, długo miałam choć nie nosiłam a teraz szukam i gdzieś przepadła. Ty nasz talent do takich małych dzieł sztuki...pozdrawiam Sylwia serdecznie...

      Usuń
  4. Basiu bardzo ładnie się prezentujesz. Kamizelka rzeczywiście dobrze "udaje" rękodzieło i dodaje swobody, a klapki latem też uważam za niezbędne. Pozdrawiam :) Teresa

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No cóż, za taką kwotę za jaką ją kupiłam nie może to być rękodzieło. Jednak spodobała mi się i to bardzo więc mam Tereniu.
      Klapki noszę w te upały na okrągło, dla mnie są najwygodniejsze. Bez nich nie wyobrażam sobie lata. Dzięki za Twoją opinię i serdecznie pozdrawiam, buziaki...

      Usuń
  5. Latami robiłam na drutach, uwielbiałam tworzyć sobie ubrania, jakich nikt nie ma, wstawiać kwiatki robione na szydełku,ale od 5 lat nie robię, mam zakaz od neuro. Zakaz to zakaz, zdrowie ważniejsze. Doceniam kunszt ręcznej pracy, bo tak jak Sylwia wspomniała, stworzenia sweterka czy kamizelki to godziny, godziny, godziny dłubania, dziergania, zszywania, a nie jednokrotnie prucia i dziergania. Twoja kamizelka jest bardzo ciekawa, ale maszynowa. Cały zestaw jest lekki, delikatny, letni. Świetny zestaw, dobrze, że klapki lubię, bo uwielbiam w nich chodzić.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz rację, zdrowie najważniejsze. To pracochłonna praca, wymaga talentu, cierpliwości i dokładności. Podziwiam takie osoby jak Ty i Sylwia. Moja tylko "udaje" rękodzieło ale mnie się podoba a cena niska, ja nie przepadam za takimi rzeczami, sama nie wiem dlaczego, tak po prostu mam. Klapki to mój numer 1. Pozdrawiam Marzenko, buziaki...

      Usuń
  6. Lubie swetry,kamizele,szale i czapki robione na drutach .... ciocia mojego meza robila prawdziwe dziela sztuki :)))) Twoja kamizelka jest przepiekna i fajnie podbila cala stylizacje :)Przepieknie Basiu ,pozdrawiam Renata

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Reniu za Twoją opinię. Fajnie mieć taką osobę, która tworzy takie dzieła sztuki.
      Pozdrawiam, buziaki posyłam...

      Usuń
  7. Świetny zestaw Basiu, kamizela jest przepiękna. Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki Dorotko, mnie też się podoba ta kamizelka...pozdrawiam serdecznie...

      Usuń
  8. Basiu, stworzyłaś typowo letni zestaw i bardzo Ci on pasuje :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przy tych tropikalnych upałach to ja śmigam w sukienkach ale dla odmiany są też spodnie.
      Pozdrawiam Gosiu...buziaki...

      Usuń
  9. Ślicznie Basiu wyglądasz a kamizelka rewelacja!!!mnie z robótkami też nie po drodze,bo szydełkiem czy drutami ani rusz:))ale bardzo lubię je nosić:)))Pozdrawiam serdecznie:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie umie robić i nie przepadam ale czasami...na innych mi się bardziej podoba niż na mnie.
      Pozdrawiam Reniu, miłego dnia...

      Usuń
  10. Basiu, marzę o takich klapkach, niestety nie mogę dobrać. jak są dobre na długość to pasek za szeroki. Cóż, wada figury;-) Wyglądasz pięknie, jak zawsze. Po raz kolejny stwierdzam, że mamy podobny gust i styl Pozdrawiam Basiu:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie z doborem klapek też nie jest najlepiej, te zabudowane z za szerokim paskiem to tylko do spodni /tego wygoda moja noga/, do sukienek muszą być mniej zabudowane, delikatniejsze żeby "wyszczuplić" nogę. Mam więc ten sam problem więc rozumie o co Ci chodzi. Trudno takie spotkać, bo uparli się na te zabudowane.
      Ciesze się, że podoba Ci się ten zestaw Iwonko. Pozdrawiam więc "bratnią duszę", buziaki posyłam...

      Usuń
  11. Basiu, cudowny zestaw! Kamizelka to taka "wisienka na torcie". Pięknie wyglądasz :) Buziaki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To właśnie kamizelka jest z roli główniej. Taki był zamiar, cieszę się, że mi się udało to osiągnąć.
      Dzięki za Twoją opinię, buziaki posyłam...

      Usuń
  12. Ale fajnie skomponowana stylizacja - nie jestem za bielą od stóp do głów, ale ta kamizelka fajnie ożywiła całość. Dla mnie bomba!
    pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Również nie jestem zwolenniczką białego total looku /na mnie bo na innych bardzo mi się podoba/.
      Cieszę się, że Ci się podoba dodatek w postaci kamizelki w kolorze jeśniutkiej szarości.
      Pozdrawiam serdecznie miłośniczkę kawy - miłośniczka kawy...

      Usuń
  13. Śliczna ta Twoja wiązana kamizelka. Cały zestaw miły dla oka. Pozdrawiam serdecznie😍

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że to dobrze, że zestaw miły dla oka. W tym upale to mi się "mózg lasuje" ha!ha! Pozdrawiam Krysiu...

      Usuń
  14. A wiesz , Basiu ze tak wlasnie sobie pomyslalam o Tobie, Ty jednak jest tkaninowa a nie dzianinowa..Mnie tez dzianina nie cieszy no chyba ze to piekna koronka..Biel to piekny kolor zestawilas go swietnie z kamizelka.Kocham Twoje torebki bez wzgladu na wielkosc.Milego odpoczynku przy kawusi.Pozdrawiam.)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz rację Ala, dzianinowa nie jestem, wolę tkaniny. Fajnie to określiłaś. Koronkowa też nie jestem, tak jakoś mam...
      Powiem Ci, że ja też kocham swoje torebki, teraz i małe i duże.
      Pozdrawiam serdecznie a kawusię - uwielbiam...

      Usuń
  15. Święta racja, że moda powraca. Może nie tak całkiem jak odchodzi (by znów wrócić), ale zawsze. Pamiętam takie klapki i obcasy. Bardzo je lubiłam. Widać w nich ładną stopę, są wygodne...
    Basiu podoba mi się Twoja kamizelka. Jest taka nietuzinkowa, oryginalna, ciekawa. Ach, w ogóle bardzo fajnie skomponowałaś dzisiejszy pokaz. Iście letni, sportowy a zarazem elegancki:)
    Buziaki i miłego wieczoru :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, wraca, koło zatacza jednak ze zmianami. Wszystko już było, takie klapki i obcasy też. Nie jest łatwo mi kupić to co chcę, wszystko zabudowane a to nie dla mnie /no chyba, że do spodni/.
      Kamizelka wpadła mi w oko, nie wiele za nią zapłaciłam więc jak mi nie będzie pasować to wydam /koja siostrzenica uwielbia takie rzeczy to chętnie przygarnie/. Cieszę się Krysiu, że podoba Ci się ten letni zestaw. Pozdrawiam, buziaki posyłam...

      Usuń
  16. Świetna robota :) ja nie mam do tego ręki, a już nie raz próbowałam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też nie mam ręki do robótek, nie bardzo lubię a jak mam ochotę to kupuję coś, co "udaje" robótkę ręczną". Za niewielkie pieniądze, bo nie wiem ile ponoszę. Pozdrawiam serdecznie...

      Usuń
  17. Ja " choruję" na taką szydełkową ., lekko ażurową sukienkę. Szperam po sh jak na razie bez rezultatu :-)

    OdpowiedzUsuń
  18. Bardzo ciekawe podejście do uzupełniania stylizacji właśnie takimi dodatkami - podoba mi się to! :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Oh very cute syle darling
    I love it your bag
    xx

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I am glad that you liked my purse. Thank you for your visit. Regards...

      Usuń
  20. Świetne zestawienie, a kamizelka super! Uwielbiam frędzle i sama bym taką chętnie nosiła :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Za frędzlami nie przepadam, raczej nie noszę ale to taka odmiana, tak mi się spodobała kamizelka, że musiałam ją mieć, właśnie za te frędzle. Serdecznie pozdrawiam...

      Usuń
  21. Basiu ślicznie wyglądasz!!! Promieniejesz w tej bieli:))
    Kamizelka świetna! Lubie wszystko co ma frędzelki:D
    Parę rzeczy w życiu udziergałam, ale nie przepadam za tym;)
    Buziaczki!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiem, że lubisz, ja nie bardzo ale to Ty wiesz, jednak tu bardzo jestem na TAK! Może i ja przekonam się do frędzli ha!ha!
      Biel na lato idealna. Dzięki za miłe słowa. Nigdy nie miałam "serca" do dziergania. Pozdrawiam, buziaki...
      /padam w tym upale choć rozumie, że lato to tak być powinno, jednak chyba nie w naszej szerokości geograficznej/

      Usuń
  22. Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że podoba Ci się moja kamizelka 😊😉 serdecznie pozdrawiam...

      Usuń
  23. Świetne zestawienie, coś pięknego !
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie!
    https://zuzove.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi, że Ci się podoba 😊😊😊. Pozdrawiam serdecznie...

      Usuń
  24. Świetna stylizacja i super zdjęcia ^^ Bardzo fajna stylizacja!
    Jednym słowem nic dodać, nic ująć :D Pozdrawiam ♥
    wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciesze się, że spodobał Ci się mój letni zestaw, serdecznie pozdrawiam...

      Usuń
  25. Świetna kamizelka Basiu. Mam podobną zieloną i też urzekły mnie w niej frędzle :)!!!
    Zestaw bardzo przyjemny, wakacyjny :)!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Za frędzlami to ja nie przepadam ale może się przekonam, ta kamizelka bardzo mi się spodobała, jest delikatna jak mgiełka i za niewielkie pieniądze, czasami uda mi się coś "wyszperać" w sh ha!ha! Pozdrawiam serdecznie i miłego weekendu życzę, pozdrowienia dla dziewczynek...

      Usuń
  26. Fajny letni zestaw, kamizelka bardzo fajna. Osobiście lubię latem rozmaite torby dziergane, ze sznurka czy czegoś podobnego, ale co do ręcznych robótek to jakoś mi nie po drodze, no ale nie wszystko można miec i lubić,
    pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie lubię dzierganych toreb, tak mam, u kogoś to mi się podobają ale nie u mnie.
      Podobnie jak Ty za ręcznymi robótkami "na mnie" nie przepadam dlatego mam w minimalnych ilościach, czasami na coś się skuszę. Całkowicie się z Tobą zgadzam, nie musi się nam wszystko podobać, nie musimy wszystkiego lubić. Pozdrawiam Aniu, miłego weekendu...

      Usuń
  27. Moim zdaniem super letni zestaw wykombinowałaś. Taki inny. :) Podoba mi się Basiu.:)
    Ja też całe lata dziergałam, swetry, sukienki, czapki, szaliki etc... Teraz ze względu na wzrok i brak czasu, druty leżą w szufladzie, a włóczki w workach... To istotnie żmudna praca, ale lubiłam ją :)
    Moc buziaków Basiu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, to żmudna praca, nie mam do niej cierpliwości, za dzierganymi rzeczami nie przepadam, od czasu do czasu na coś się skuszę tak jak na tę kamizelkę. Cieszę się że Ci się podoba 😊😍. Pozdrawiam Basiu serdecznie i miłego tygodnia Ci życzę 😍😍😍.

      Usuń
  28. Basiu wspaniale wyglądasz w jasnej kolorystyce, a kamizelka fajnie przełamuje całość i nadaje świeżości oraz młodzieńczego, swobodnego wyrazu. Twoja jest super! Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jasne kolory na lato bardzo lubię, to powiew świeżości 😊😊😊. Dziękuję za Twoją opinię Madziu i serdecznie pozdrawiam 😎😍.

      Usuń
  29. Świetny zestaw Basiu. Wyglądasz pięknie i bardzo kobieco. Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Jolu za Twoją opinię😊😃pozdrawiam serdecznie...

      Usuń
  30. Dzierganie fajna sprawa. Babcia ozdabiała mi tak ręcznie robione sweterki na drutach :D Swoją drogą tęsknie za takimi ubraniami,a kiedyś ich nienawidziłam. Stylizacja Pani Basiu jest świetna, eleganckie klapki dopełniają całość! Do tych basenowych też się nie przekonam. Pozdrawiam cieplutko!

    zapraszam do mnie: KLIK

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz rację, to fajna sprawa. Nie każda jednak lubi dziergane ubrania i dobrze bo jesteśmy inne i mamy takie prawo. Osobiście nie bardzo lubię ale czasami coś wpadnie mi w oko 😉😊. Co do klapek basenowych to nie przekonam się choć na innych wcale mi nie przeszkadzają. Pozdrawiam serdecznie i miłego dnia Ci życzę 😊😎

      Usuń
  31. Odpowiedzi
    1. Dziękuję, fajnie że podoba Ci się moja kamizelka. Pozdrawiam serdecznie 😊😊😊

      Usuń
  32. Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że Ci się podoba 😉😊 serdecznie pozdrawiam Kinga...

      Usuń
  33. Fantastyczna kamizela !!! Piękny kolor i świetne wykończenie :)))) . Z białym cudowne połączenie :) ))))Kisses - Margot :) )))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie też wpadła w oko, jednak jasne kolory na lato są świetne, tak "świeżo" się wygląda.
      Pozdrawiam Małgosiu...

      Usuń
  34. Hej hej . Uwielbiam ubrania zrobione zna drutach, szydełkiem . Uwielbiam robić na drutach, w czasie oglądania TV . Z tego powodu co roku mam nową czapkę na zimę , albo dwie. Lubię pruć stare i z nich robic nowe. To jest ekscytujące dopieranie kolorów i tworzenie coś nowego .
    Pozdrawiam
    Zapraszam do www.krystynaczarnecka.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Podziwiam więc Twoją pasję, ja nie dziergam.
      Pozdrawiam serdecznie, miłego dnia...

      Usuń